איך אפשר לדעת שהצמח לא מרוסס ואפשר ללקט אותו? בטיחות בליקוט

מאז ומעולם אנשים ליקטו ליד הבית. זה המקום הכי קל, קרוב ונוח לליקוט ומצריך מינימום מאמץ.
אחד הדברים שהדהימו אותי בביקור ברומניה הכפרית היה שכל הצמחים שהיום נחשבים לצמחי מרפא עוצמתיים ונמכרים בחנויות ביוקר, הם העשבים שגדלים ליד הבית ברבות ממדינות אירופה.
הבנתי שהאנשים שחיו שם פעם טיפלו ברוב בעיות הבריאות שלהם לבד בפשטות – הם הכירו את הצמחים הגדלים ליד הבית, את הכוחות והיכולות שלהם. כשאחד מבני הבית סבל מבעיה, הם היו יוצאים, מלקטים, רוקחים, מכינים ומטפלים. הכוח הזה שנמצא בידיים שלי לעזור לעצמי ולבני הבית שלי מרגש אותי ממש.
ברור שבמצבים מסוימים חייבים לפנות לרופא. כמה מחבריי ומתלמידיי הטובים הם רופאים. אבל יש מקרים שבהם לרפואה המודרנית אין מענה והרופא ממליץ על טיפול תומך (בשפעת לדוגמה), ואותו אנחנו יכולים להשיג מהצמחים שגדלים ליד הבית.

לצד היתרונות של ליקוט ליד הבית, כדאי לציין גם את החסרונות. רובנו איננו חיים בכפרים הפסטורליים של רומניה, וגם לא בסביבה דומה להם.
ליד מקומות היישוב מתפשט זיהום מכמה מקורות:
● זיהום אוויר – בעיקר בגלל תחבורה ולעיתים גם בגלל תעשייה.
● זיהום כימי – שימוש בכימיקלים ובחומרי הדברה (נגד מזיקים או נגד עשבים).
● זיהום ביולוגי – דליפות ביוב ויציאות של בעלי חיים (אני מקבלת כל כך הרבה תגובות "ומה אם כלב עשה על זה פיפי??").

אז מה אפשר לעשות?

המשך המאמר זמין רק למנויי פרימיום. מוזמנים לרכוש מנוי בחנות שלנו ולראות את כל התכנים. [המשך התוכן זמין לצפיה רק ל מנוי פרימיום. אם יש לכם מנוי, בצעו התחברות בלחיצה על כפתור ההתחברות למטה. אם תרצו לרכוש מנוי, לחצו על חנות הספרים בתפריט למטה ורכשו מנוי. ]

להתראות בטבע
אביבית

דילוג לתוכן